28 februari 2009

Star pilots - Far och flyg

Det är svårt skapa låtar helt unika men detta är ju kopierat - från alla och även från dom själva, jag snackar nu om Star pilots som spelar i melodifestivalen just nu.

Känner ni igen meningen "trade your passion for glory"? Dom sjöng det nyss på melodifestivalen,
samma text sjöng jag själv här om dan i spelet Guitar Hero World Tour men då var det från låten "Eye of the tiger" av Survivor

Aja, det må väl vara, sånt händer jämt. Efter att jag lade märke till denna lilla detalj så blev det bara värre

Föresten menigen "tonight I gonna take you higher"
låter inte både meningen och deras tonfall väldigt lik "Tonight I gonna start a fire",
ja vart är nu den meningen ifrån, jo det är deras egen men för ett år sen - så dåligt minne har vi inte att vi glömt den - även denna låt spelad i melodifestivalen men under låtnamnet "in the heat of the night". Fast det är en bagatell, låtar inom samma artist får påminna om varandra

Jo sen är denna låt lik Velvets "take my body close" och säkert fler låtar... Dock låten ”Waiting for a star fall" av Boy meets girls som många tycker är snarlik tycker jag inte är så farligt likt, inte


Vad tycker aftonbladet?

Efter att jag lagt upp detta inlägg hittade jag en youtubare som spelar upp några jämförelser Klicka här

Dock, vill jag tillägga en sak.
Det låter faktiskt bra, dom kan spela och sjunga och i helhet. -Bort räknat faktumet att många saker känns härmat så är deras framträdande är mycket trevligt för öga så väl som för hörseln.

Tyck vad du vill, här är låten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar